در کسب و کار افراد دکوراسیون اداری اهمیت زیادی دارد که شاید در وهله اول به نظرتان نیاید. برای اینکه محیط کاری جذاب داشته باشید، بخواهید زمان زیادی را به راحتی و با علاقه در آنجا بگذرانید و یا برای اینکه مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید، لازم است که به دکوراسیون محل کار خود اهمیت دهید. هر چه باشد شما تقریبا نیمی از روز خود را در محل کار خود میگذرانید.
چه چیزهایی در دکوراسیون اداری مهم است؟
از جمله فاکتورهای اولیه در جذب مشتری، دکوراسیون است. در طراحی دکوراسیون باید فاکتورهای روانشناسی و جامعه شناختی را در نظر بگیرید که با انتخاب رنگ و اشکال نامناسب موجب ایجاد حس بد در بین مشتریانتان نشوید. بنابریان طراحی دکوراسیون از آنچه که فکر میکنید عمیقتر و پیچیدهتر است و نباید مساله سادهای در نظر گرفته شود.
در ادامه برخی از نکاتی را که هنگام طراحی دکوراسیون اداری باید لحاظ شوند را بررسی میکنیم.

نورپردازی دکوراسیون اداری
نور در محیط کاری و دکوراسیون اداری اهمیت بسیار ویژهای دارد. اگر نورپردازی در محیط کار افراد مناسب نباشد، موجب خستگی، چشم درد، کلافگی و در نتیجه کاهش کیفیت عملکرد افراد خواهد شد. اما اگر نورپردازی مناسب باشد، افراد در محیطی پویا، کارهای خود را راحتتر و با دقت بیشتری انجام میدهند.
مبلمان دکوراسیون اداری
مبلمان در همه جا از جمله محیط کار اهمیت زیادی دارد. علاوه بر شکیلتر کردن محیط کار موجب سلامتی افراد و خسته نشدن آنها میشود. مبلمان اداری شامل میز اداری، میز مدیریت، صندلی اداری، میز کنفرانس پارتیشن و غیره است و به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم میشود که بهتر است تم آن را با نوع کار خود ست کنید.
اصول ارگونومیک
در طول روز افراد زمان زیادی را در محل کار خود میگذرانند؛ بنابراین مهم است که حتما در آنجا راحت باشند تا در آینده مشکلات جسمانی گریبانگیر آنها نشود. سعی کنید در دکوراسیون اداری خود، حتما از صندلیها و مبلمانی استفاده کنید که طبی یا ارگونومیک هستند.

رنگ
رنگ دفتر شما اهمیت زیادی دارد و لزومی ندارد همیشه از رنگ سفید استفاده کنید. با اینکه افراد علاقه خاصی به رنگ سفید دارند اما میتوان از رنگهای دیگری که تاثیر زیادی در نحوه عملکرد افراد در محل فعالیت شما دارند نیز بهره برد. سعی کنید حتما اطلاعات کافی در مورد روانشناسی رنگ ها داشته باشید تا با توجه به محل و نوع کار رنگ مناسب را انتخاب کنید.
گیاهان
یکی از راههایی که میتوانید حس طراوت و شادابی را به محل کار خود ببرید، استفاده از گیاهان آپارتمانی است. گیاهان نه تنها موجب ایجاد حس بهتر در افراد شده، بلکه نوعی تصفیه کننده هوا محسوب میشود و میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید. براساس تحقیقات انجام شده، گیاهان میتوانند مانند فیلتری عمل کرده و 50 تا 60 درصد آلودگیهای هوا را به خود جذب کنند. از جمله گیاهانی که برای این کار بسیار مناسب بوده و ظاهر زیبایی به محل کار شما میدهند، میتوان به گیاه عنکبوتی، انواع کاکتوس، سانساریا، دیفن باخیا و فیکوس و… اشاره کرد.
کلام آخر
دکوراسیون اداری در بیزنس اهمیت زیادی دارد؛ دکوراسیون زیبا علاوه بر تاثیر بسزایی که در روحیه و نحوه عملکرد کارکنان و خودتان دارد، در نظر مشتریان نیز شما را بهتر و جذابتر نشان میدهد.
به یا داشته باشید هزینه کردن برای دکوراسیون اداری نوعی سرمایه گذاری است.

نظرات کاربران