لوازم اداری و اقلام مصرفی روی میز همانگونه که از نامشان مشخص است، با قرار گرفتن بر روی میز کاری شما به آن نظم ویژه ای میبخشند. این لوازم دارای انواع متنوعی میباشند که شامل جامدادی رومیزی، انواع منگنه و ..میشوند که در این مطلب قصد به بررسی آنها پرداخته و کارکرد این لوازم ضروری را بیان کنیم.
منظور از ست لوازم اداری و اقلام مصرفی چیست؟
ست لوازم اداری رومیزی در واقع مجموعهای همرنگ و هم شکل میباشد که دسترسی به وسایل مورد نیاز اداری را برای شما راحتتر میکنند، به طوری که هر زمان به هر وسیلهای که نیاز داشته باشید، سریعا به آن دسترسی پیدا میکنید.
نوع طراحی این لوازم باعث میشود که برگه، سنجاق، استامپ، مداد، خودکار، تقویم و... در جای مشخصی بر روی میز قرار گیرند. در نتیجه اگر یکی از مدارک شما گم شد، سریعا اطلاع پیدا کرده و برای یافتنش تلاش میکنید. بعضی اوقات پیش میآید که به یک برگه یا پرونده خاص نیاز دارید، بدیهی است که در صورت داشتن لوازم اداری رومیزی به راحتی و بدون دغدغه فورا آن برگه را پیدا کرده و میز کاری شما همیشه مرتب باقی میماند.
خرید لوازم اداری رومیزی چه مزیایی دارد؟
- مرتب ماندن میز کار
- احترام به ارباب رجوع
- دسترسی آسان به وسایل مورد نیاز
- منظم بودن برگهها و پروندههایی که نیاز دارید
- زیبایی میز
- اهمیت شرکت یا اداره را نشان میدهید
- کارتان را با دقت و سرعت عمل بیشتری
- صرفهجویی در زما برای رسیدگی به کارها
جامدادی رومیزی یکی از لوازم اداری و اقلام مصرفی پرکاربرد
یکی از لوازم اداری رومیزی کاربردی، انواع جامدادیهای رومیزی میباشند که در نوع چوبی، فلزی یا پلاستیکی در بازار موجود میباشند و هر کدام نیز قیمت مختص به خود را دارند. عموم کارمندان از این وسیله برای قرار دادن خودکارهای خود و مرتب کردن آنها بر روی میز استفاده میکنند. در زمان تهیه این وسیله اغلب از گزینههایی استفاده می شود که از لحاظ رنگ با سایر لوازم اداری و اقلام مصرفی موجود بر روی میز همخوانی دارند.

کاربرد منگنه بر روی میز کار
به طور کلی منگنهها برای متصل کردن مجموعه ای از کاغذها مورد استفاده قرار میگیرند و دارای انواع متفاوتی نیز میباشند. بر اساس نوع سوزن، می توانید مگنه مناسبی را برای خود تهیه نمایید و هر اندازه طول سوزنها بلندتر باشد، تعداد کاغذهای بیشتری یکدیگر متصل میشوند. البته امروزه این وسیله کاربردی در انواع کوچک نیز وجود دارد که بیشتر دانش آموزان از آن استفاده می کنند. این نوع منگنههای کوچک ارزان تر بوده و دارای اشکال فانتزی نیز میباشند.
کاربرد منگنه کش در لوازم اداری و مصرفی
قطعا برای شما نیز اتفاق افتاده است که به غلط چند برگه را با منگنه به یکدیگر متصل کردهاید. برای اینکه بتوانید این کاغذها را به راحتی از یکدیگر جدا نمایید، بدون اینکه برگه ها پاره شوند، نیاز دارید تا از یک منگنه کش استفاده کنید. منگنه کش از لحاظ ابعاد بسیار کوچک میباشد و به فضای زیادی نیز نیاز ندارند که شما می توانید آنها را به راحتی در کشوی میز خود قرار دهید.
پانچ کاغذ چه کاربردی دارد؟
در میان انواع لوازم اداری و اقلام مصرفی قطعا به یک دستگاه پانچ کاغذ نیاز پیدا میکنید. چرا که اساس کارهای اداری بر پرونده سازی و مرتب نمودن پروندهها استوار میباشد. بنابراین اگر مایلید تا برگه ها و اسناد شما گم نشوند، نیاز دارید تا حتما برگه ها را پانچ نموده و در پروندههای مربوطه قرار دهید. پانچ دستگاهی است که می تواند سوراخ هایی را بر روی کاغذها ایجاد کند تا گیره کاغذ در داخل آنها جای شود. توجه کنید که امروزه از پانچ ها استفاده زیادی در ادارات می شود و وجود آنها از الزامات لوازم اداری محسوب میشود.
پایه چسب در لوازم اداری و اقلام مصرفی
شاید از دید بسیاری تهیه پایه چسب اهمیت چندانی نداشته باشد اما باید در نظر گرفت که پایه چسب میتواند بسیاری از فعالیتهای اداری را آسان کند.. تصور کنید که در یک دست شما مجموعه ای از کاغذها وجود دارد و در عین حال نیاز دارید تا کاغذها را به کمک چسب به یکدیگر وصل کنید که در این صورت باید از یک پایه چسب استفاده کنید تا به راحتی با یک دست چسب جدا شود. این پایهها از جنس های مختلفی ساخته شده اند اما عموما گزینههایی که تیغه های برنده دارند، انتخاب بهتری هستند.

کازیه چیست و چه کاربردی دارد؟
در بین لوازم اداری و اقلام مصرفی شاید اسم این مورد کمتر به گوشتان خورده باشد. اما قطعا از آن بسیار استفاده میکنید، چرا که کازیه ها در واقع همان قفسه های پلاستیکی یا فلزی می باشند که به صورت چند طبقه در ادارات وجود دارند و شما می توانید برای ساماندهی به کاغذهای خود از این وسیله استفاده نمایید. عموما از کازیه برای نگهداری پرونده ها، اسناد، مدارک و موارد این چنینی استفاده میکنند و شما با توجه به نوع کاربرد خود می توانید از اندازه مناسب این قفسهها نیز استفاده نمایید.
کاربرد جای سوزن ته گرد بر روی میز کار اداری
سوزن از دیگر لوازم پر مصرف در لوازم اداری و اقلام مصرفی محسوب میشود که وجود آن بر روی میز کار شما واجب است. بسیار اتفاق میافتد که نیاز میشود موقتا کاغذها را به یکدیگر متصل کنید که در این حالت سوزنها گزینههای بسیار کارآمدی خواهند بود. اما باید این را نیز در نظر بگیرید که برای پخش نشدن آنها بر روی میز نیاز است تا در محلی مناسب نگهداریشان کنید که جا سوزنی با خاصیت آهن ربایی گزینه کاربردیای میباشد.

جای کاغذ رومیزی از لوازم کاربردی محل کار
حتما حین انجام کارهای اداری، بر روی میز کار مواردی را مشاهده کردهاید که برگه های کوچکی برای یادداشت در آن قرار دارد. جای کاغذ یادداشت جزو لوازم اداری و اقلام مصرفی بسیار کاربردی میباشد که کمک میکند تا برگه های کوچک شما روی میز پخش نشده و به راحتی بتوان در زمان مورد نیاز آنها را یافت. جای کاغذ یادداشت می تواند در جنس و رنگ های متنوعی یافت شود که عموما این مورد نیز با توجه به رنگ سایر لوازم موجود بر روی میز خریداری میشود.
نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید لوازم اداری و اقلام مصرفی
- اولین شرط خرید این ابزار توجه به قیمت میباشد که جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این وسیله ها اثرگذار هستند.
- حتما به جنس به کار رفته در ساخت این لوازم اداری و اقلام مصرفی توجه داشته باشید. جنس چوبی معمولا در اتاق مدیران و معاون مورد استفاده قرار میگیرد و جنس پلاستیک فشرده نیز غالبا برای کارمندانی که با ارباب رجوع زیاد سر و کار دارند، مورد استفاده قرار میگیرد.
- حتما دقت داشته باشید که به دنبال لوازم اداری حجیم و بزرگ نباشید، چرا که فضای زیادی از میز کار را اشغال میکند و جایی برای قرار دادن مدارک ارباب رجوع باقی نمیگذارند.
- به رنگ این ابزار هم توجه کنید، چون این وسایل باعث زیبایی محل کار شما خواهند شد، پس سعی کنید رنگی را تهیه نمایید که با رنگ میز کارتان تناسب داشته باشد.
- به این نکته دقت کنید که لوازم انتخابیتان همهی آیتمهایی که در بالا ذکر کردیم را دارا باشد تا با قرار دادن وسیلهای خاص به مشکل نخورید.
در پایان نیز توجه کنید که این لوازم را از فروشگاهی معتبر تهیه نمایید تا کیفیت مناسبی داشته باشند.

نظرات کاربران